Appel op dieet

Na deel 1 nu de volgende 8 tips voor een gezondere levensstijl. Ze zijn heel gemakkelijk om toe te passen zodat je er zeker van bent dat je het blijft volhouden.

8) Volkoren boven wit

Ik raad het Atkins dieet niet aan. Het maakt je echt ziek en het is zeker niet iets dat je heel lang gaat kunnen volhouden, laat staan je hele leven. Vraag het maar aan iemand dat het al geprobeerd heeft. Maar er is wel 1 ding waar Atkins gelijk in heeft. Niet alle koolhydraten zijn hetzelfde opgebouwd. Eet volkoren brood in plaats van wit of probeer eens volkoren spaghetti en je bent weer een stap dichter bij je gezonde levensstijl.

9) Blauwe bessen

Blauwe bessen

blueberries © by brx0

Bessen zijn goed voor je en gemakkelijk om ergens bij toe te voegen. Alle soorten bessen zijn goed, maar blauwe bessen zijn het best. Je kan ze zo opeten als een tussendoortje, bij je ontbijtgranen of yoghurt doen of natuurlijk een lekkere smoothie van maken.

10) Stop met fruitsap

Fruitsap is al het goede van fruit, maar met alle vezels er uit gehaald. Wat er dan nog overblijft zijn voornamelijk suikers. Je kan beter gewoon fruit eten of luisteren naar de volgende tip.

11) Leef op water

In plaats van fruitsap, koffie, thee of frisdrank, kan je beter water drinken. Er bestaat niets beter om te drinken. Dus drink het heel de dag door.

12) Zeg nee tegen mayonaise

Mayonaise zit boordevol vet. Ook boter en room, verschillende kazen zitten er vol van. Gebruik daarom gezonde alternatieven. Er bestaan er genoeg van. Zoals Yogonaise of misschien Mayonaise met olijfolie (zie tip 14).

13) Noten

Een goede bron aan proteïenen zijn noten. Voeg dus wat noten toe aan je gezonde snack of aan een salade. Het beste zijn rauwe noten zoals amandelnoten. Vermijd noten met een te hoog zoutgehalte. Je krijgt dagelijks al genoeg zout binnen.

14) Magische Olijven

Olijven zijn iets speciaals. Niet iedereen lust ze van de eerste keer, maar als je ze lekker vindt, wil je ze overal bij. Dit is heel handig aangezien olijven vol gezonde vetten zit in plaats van verzadigde vetten. Dus de volgende keer dat je een pizza zelf maakt of een salade, dan kan je er een paar extra olijven bij doen. Samen met nog een beetje olijfolie natuurlijk.

15) Let op je lijn

Essentiële vetzuren worden regelmatig over het hoofd gezien. Lijnzaad is een uitstekende bron hieraan. Voeg het dus toe aan je pannekoeken, ontbijtgranen en al de rest dat je klaarmaakt (waar het bij kan passen).

Nu je alle tips gekregen hebt, kan je er volop aan beginnen om langzaam aan je levenstijl te veranderen. Heb je al tips toegepast, of ben je het van plan, laat het ons dan maar weten.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie